joi, 15 iulie 2021

Noul telescop

      E timpul sa povestesc si despre schimbari. Nu despre tehnica de procesare, ci despre instrumente. Dupa 4 ani in care m-am jucat cu luneta Takahashi FSQ85, am indraznit sa fac pasul inainte spre sistemul foto de vis.  Este vorba de un newton de 250mm produs de Astrosysteme Austria.


      Pentru mine este un vis devenit realitate, acesta fiind telescopul la care visez de aproape 10 ani, de cand am avut ocazia sa fac un tur al fabricii lor, in  orasului Linz - Austria. Este un telescop cu o constructie foarte solida: tub de fibra de carbon 8mm grosime, extrem de stabil termic si mecanic oglinda parabolica f3,8 cu distanta focala de 950mm.iar focalizatorul este solid ca o stanca. Corectia optica este realizata de corectorul Wynne de 3 tzoli ce este si un reducator pana la 910mm... stiu prea multe informatii tehnice :)


      La final iata si o poza de la una dintre cele mai interesante intalniri ale astronmilor la care am participat - Lisa in 2018. Instrumentele mele - tak fsq85 este in zona centrala a imaginii in planul 2.

 

 
Salut



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu