joi, 28 septembrie 2017

Messier 101

       Galaxia M101, este una dintre vecinele galaxiei noastre, aflata la distanta de doar 25 milioane de ani lumina. Aproximativ 170 000 ani lumina in diametru este aproape de doua ori mai mare decat galaxia noastra, fiind una din galaxiile mari ce pot fi observate cu un telescop de amatori.




     As putea spune ca este galaxia a carei forma ma fascineaza. In fiecare primavara de cand am telescopul, am poposit cateva nopti asupra ei in fiecare an. Am remarcat cu placere ca imaginile deveneau tot mai profunde si mai detaliate. Luminozitatea de suprafata este scazuta si evidentierea bratelor exterioare reprezinta o provocare ce m-a motivat de fiecare data. Dupa imaginea din 2012 cu aceasta galaxie ( de care am foarte multumit ) am continuat si in 2013 la Lisa sa adun cadre RGB si in 2014, tot la Lisa, dar de data aceasta in luminanta cu camera CCD.

 


        Au trecut 3 ani de cand am facut aceste capturi si abia acum am reusit sa ma motivez in a procesa imaginea. Compozitia cuprinde cadrele din 2014 in luminanta capturate cu CCD-ul, cadrele din 2013 si 2012, cu DSLR-ul fiind folosite doar pentru culori.

Sistem: DDM 60,EQ6 Pro, Losmandy G11, Newton 8", FLI 8300, Canon 1000dac, astronomik CLS.
Exp: Luminanta 500'; + 678 RGB  -> - Total  19.6 h.
Salut

Niciun comentariu: